November 29-Ă©n, kĂ©t Ă©v után ismĂ©t a kecskemĂ©ti M+F Toyota szalonban tartották az Országos Szlalom Bajnokság Ă©v vĂ©gi dĂjkiosztĂł gáláját. A rendezvĂ©nyen vehettĂ©k át dĂjaikat az idei dobogĂłsok, amelyekĂ©rt egĂ©sz Ă©vben nyomták a gázt Ă©s kerĂĽlgettĂ©k a bĂłjákat, versenyrĹ‘l-versenyre. A jĂł hangulatĂş dĂjkiosztĂł a vacsora után közös Ă©neklĂ©ssel folytatĂłdott. Koccintás Ă©s karaoke a gála „buli” rĂ©sze volt idĂ©n is.
A Track Racing csapat kĂ©t versenyzĹ‘je, SzĹ‘dy Szabolcs Ă©s SzĹ‘dy Zsolt idĂ©n hatodik Ă©vĂĽket teljesĂtettĂ©k az országos bajnokságban. 2008-ban kategĂłria harmadik, 2009-ben elsĹ‘ Ă©s második helyĂĽkkel bajnokok lettek. 2012-ben ugyancsak az S1 kategĂłria bajnokai. 2013-ban hajszál hĂján bajnok lett Szabolcs, azaz most ismĂ©t második. Idei szezonjukrĂłl Ă©s jövĹ‘beli terveikrĹ‘l kĂ©rdeztĂĽk a SzĹ‘dy fivĂ©reket:
TĂłth Tamás: – ĂŤgy a 2013-as szezon vĂ©gĂ©n egy kicsit deja vu Ă©rzĂ©se van az embernek. Mikor tavaly itt beszĂ©lgettem veletek, akkor az Ă©vad vĂ©ge Ăşgy nĂ©zett ki, hogy pontazonosság volt az elsĹ‘ kĂ©t helyezett között. Akkor a Track Racing kĂ©t versenyzĹ‘je, SzĹ‘dy Zsolt Ă©s SzĹ‘dy Szabolcs állt az elsĹ‘ kĂ©t helyen. Az elsĹ‘ futam döntött Zsolti javára. Most az idei Ă©v vĂ©gĂ©n szintĂ©n pontazonosság van 28-28 ponttal, egyik versenyzĹ‘társaddal. Szabi, Ăgy hozzád intĂ©zem az elsĹ‘ kĂ©rdĂ©st: mit Ă©rzel most? Felsejlenek a tavalyi Ă©rzĂ©sek, mit gondolsz az idei Ă©vrĹ‘l Ă©s a pontazonosságrĂłl?
SzĹ‘dy Szabolcs: – Ez az Ă©v nagyon jĂłl indult, hiszen az elsĹ‘ futamon a második hellyel nyitottam. Utána jött egy gyĹ‘zelem a Szlalompartin áprilisban. Aztán volt egy kis mĂ©lypont, majd megint egy emelkedĹ‘, tehát hullámzĂł volt kicsit a teljesĂtmĂ©nyem. Viszont nem gondoltam volna, hogy esĂ©lyem lesz a bajnoki cĂmre Ă©s ennyire közel kerĂĽlök hozzá, ahogy idĂ©n. Tavaly egyĂ©rtelmű volt, hogy hol vesztettem, az idei szezonban viszont hajszálon mĂşlott, ami csalĂłdás számomra. Ilyen erĹ‘s Ă©vem mĂ©g nem volt. Sajnos, az azonos pontszám azt jelenti mindig, hogy a szabályok döntenek. Ellenfelem öt gyĹ‘zelme nyomott a latba az Ă©n kĂ©t gyĹ‘zelmemmel szemben. ErĹ‘s Ă©vem volt. Év elejĂ©n nem remĂ©ltem, hogy ilyen sok pontot szerzek, Ă©s egĂ©sz Ă©vben vezetem a kategĂłriát pontszámommal, a legtöbb pontot gyűjtve.
Tóth Tamás: – Az idei versenyszezon összesen nyolc futamból állt. Értékeljétek az évet. Melyek voltak a legjobban sikerült futamok és melyek voltak a mélypontok?
Sződy Zsolt: – Elsőként azzal kezdeném, hogy a Szervezők mindent megtettek az évben, kitettek magukért, hogy minden versenyfutam jó legyen. Az első futam Kiskunlacházán 3 fokban zajlott március végén, zord körülmények között. Azonban amit kiemelnék, hogy Kakucs Ringen idén háromszor versenyeztünk. Jó hangulatú, jól autózható versenyek voltak. Számomra nagy kedvenc a Műegyetem előtti Rakparti Szlalomparti verseny, amit hosszú szünet után ismét megrendeztek, és ahol jelentős számú nézőközönség előtt autózhattunk.
SzĹ‘dy Szabolcs: – Számomra több emlĂ©kezetes, kellemes futam volt. TermĂ©szetesen kiemelem a kĂ©t legnehezebb, de egyben legsikeresebb futamomat, a Rakparti Szlalompartit, ahol gyĹ‘ztem Ă©s 13 Ă©ves versenyzĹ‘i pályafutásunk alatt mĂ©g egyszer sem szereztĂĽnk ott kupát. A mĂłri versenynek rallye feeling-je volt. Egy nehĂ©z verseny volt, ami 35 fokos melegben zajlott, de izgalmas Ă©s eredmĂ©nyes fordulĂłnak mondhatom, Ă©rtĂ©kes gyĹ‘zelemmel. A kevĂ©sbĂ© sikeres futamom annak ellenĂ©re, hogy eredmĂ©nyes volt, a hatodik futam, Lacházán. Ott nĂ©gy tizedmásodperccel maradtam le az elsĹ‘ helyrĹ‘l, Ă©s Zsolti fĂ©lszázad mp-cel a harmadik helyrĹ‘l. BármelyikĂĽnk eggyel jobb helyezĂ©se is hozzásegĂtett volna a bajnoki cĂmhez.
Tóth Tamás: – Az idei szezont ismét az S1 kategóriában versenyeztétek végig a Suzuki Swift-tel. Történt-e valami jelentős változtatás az autón, a csapaton a tavalyi évhez képest?
SzĹ‘dy Szabolcs: – AlapvetĹ‘en nagy változás nem törtĂ©nt. Maradtunk a kategĂłriában. Ennek több oka volt: jĂł volt a kocsink tavaly, Ăgy a „jĂł dolgokon ne változtass” alapon maradtunk. Másik ok, hogy az anyagi kereteink sem tudták segĂteni továbblĂ©pĂ©sĂĽnket. Gyakorlatilag a 2012-es autĂłt kisebb felĂşjĂtással állĂtottuk csatasorba. TervĂĽnk az volt, hogy megvĂ©djĂĽk Zsolti bajnoki cĂmĂ©t, ez sajnos nem jött össze ebben az Ă©vben.
SzĹ‘dy Zsolt: – KĂ©t Ă©vig az Ă©n autĂłmmal, 2012-ben Ă©s idĂ©n Szabolcs autĂłjával versenyeztĂĽnk. ElĂ©gedett voltam, bár Ă©n utcán egy ezerhármas szintĂ©n Suzukival közlekedem, Ă©s az ezres motor mindenkĂ©ppen kisebb teljesĂtmĂ©nyű, ami Ă©rezhetĹ‘ is versenyen. JĂłl viselkedik pályán, de a fordulatszámban van az ereje, ezĂ©rt ki kell autĂłzni az adott teljesĂtmĂ©nyt az autĂłbĂłl.
TĂłth Tamás: – A gálavacsorán elismerĹ‘ szavakat kapott a szakág FaluvĂ©gi PĂ©ter ĂşrtĂłl. Nagyon meg volt elĂ©gedve az Oszak szervezĂ©sĂ©vel, lebonyolĂtásával. ElĂ©g nagy lĂ©tszámban neveztek idĂ©n is az indulĂłk. Nektek, mint versenyzĹ‘knek, mi a vĂ©lemĂ©nyetek a versenyek lebonyolĂtásárĂłl? Lehet-e mĂ©g valamit javĂtani ezen, hogy mĂ©g jobb mĂ©g szĂnvonalasabb futamok kerĂĽljenek megrendezĂ©sre?
Sződy Zsolt: – Alapvetően jól szervezték a versenyeket. Elégedettek lehetnek a versenyzők illetve mindenki. Azt hiszem, aki végignézi egy videó felvételünket vagy olvas pár sort a neten, mindenre választ kap. Annyit tennék hozzá, hogy nem tudom másoknál hogy van, de akik többen indulnak egy autóval, ott mi alapján dől el, ki indul elsőként? Más észrevételem nincs, mivel mindig úri módon voltunk kiszolgálva, mint szlalom mezőny.
SzĹ‘dy Szabolcs: – ÉszrevĂ©tel rĂ©szemrĹ‘l, hogy mindig nagyon figyelnek a rĂ©szletekre is. EzĂ©rt is vagyunk hat Ă©ve ennek a bajnokságnak a rĂ©szvevĹ‘i. Mindig figyeltek az egyĂ©ni Ă©szrevĂ©telekre, hogy izgalmas, jĂłl autĂłzhatĂł pályán menjenek a versenyzĹ‘k. Pár Ă©ve gyorsult a szlalom. A családias hangulat, az Ă©vrĹ‘l-Ă©vre kb. 50-55 fix Oszak-os lĂ©tszám nem vĂ©letlenĂĽl van meg. IgĂ©ny van rá Ă©s az indulĂłk szeretik ezt a bajnokságot. Talán a gĂ©pátvĂ©telnĂ©l lehetne egy kis szigorĂtás mĂ©g. Mivel a szervezĂ©s jĂł, ezĂ©rt is vagyunk itt.
TĂłth Tamás: – Ha az idei szezonbĂłl ki kellene emelni egy emlĂ©kezetes pillanatot, mi lenne az? Itt most gondolok a futamokon kĂvĂĽl is egyĂ©b más esemĂ©nyre, ami összefĂĽgg az Oszak-kal, de nem feltĂ©tlenĂĽl csak versennyel kapcsolatos.
SzĹ‘dy Zsolt: – Egy Ăłvási eset volt Ă©v vĂ©gĂ©n, de ez nem olyan momentum amit kĂĽlönösebben kiemelnĂ©k. A jelenlegi szezonokban nincsenek már azok a bizonyos Ă©rdekes helyzetek vagy problĂ©mamegoldások, amik voltak, elmĂşltak a Trabantos korszakunkkal egyĂĽtt. Nem Ăşgy jövĂĽnk ki a pályárĂłl, hogy hĂş mi törtĂ©nt a pályán, meg majdnem borultunk… . NĂ©gy Ă©ve annyira megbĂzhatĂł technikával megyĂĽnk, hogy az egyenletes teljesĂtmĂ©ny okán nem tartunk már Ă©lmĂ©nybeszámolĂłt olyanrĂłl pĂ©ldául, ami mĂ©g Ă©letĂĽnkben nem fordul elĹ‘ eddig versenyen.
SzĹ‘dy Szabolcs: – Én ennek a megbĂzhatĂłságnak, kiegyensĂşlyozottságnak nagyon örĂĽlök, mert ez azt jelenti, hogy nem a technikán mĂşlik az, hogy jĂł eredmĂ©nyt Ă©rĂĽnk el vagy sem. Nem kell izgulni, hogy a technikával mi lesz, megbĂzhatĂł-e, kibĂrja-e? Rajtunk mĂşlik a versenyen, a pályán, hogy milyen eredmĂ©nyt Ă©rĂĽnk el. Nagy biztonságĂ©rzettel Ă©s magabiztossággal tölt el az, hogy a rajt Ă©s cĂ©l között nem Ă©rt eddig nagy meglepetĂ©s vagy gond. Hiszen egy ilyen kiĂ©lezett helyzetben, ahol a bajnoki cĂm a tĂ©t, egy Ă©vnyi kĂĽzdelem mehet kárba. ÉlmĂ©nyszámba ment a Hungaroring-i futam, a Formula 1-es pályán, Ă©s MĂłron a „rallye-futam”.
TĂłth Tamás: – Egy igen esemĂ©nydĂşs Ă©s izgalmas Ă©vadon vagyunk tĂşl. Nem szabad megfeledkeznĂĽnk a támogatĂłkrĂłl. Kik voltak azon a cĂ©gek, szemĂ©lyek Ă©s partnerek, aki idĂ©n a Track Racing csapatát segĂtettĂ©k rajthoz állni?
SzĹ‘dy Szabolcs: – IdĂ©n sajnos fĹ‘támogatĂł nĂ©lkĂĽl indultunk. ElĹ‘tte nĂ©gy Ă©s fĂ©l Ă©vig volt bĂĽdzsĂ©nk, ez 2013-ban már nem állt rendelkezĂ©sĂĽnkre. Az eredmĂ©nyeinken ez nem látszott, de fejleszteni nem tudtunk. Egy könyvet nĂ©pszerűsĂtettĂĽnk autĂłnk felĂĽletĂ©n, mint partnert. De vannak támogatĂłink, akik továbbra is mellettĂĽnk maradtak. A Kárászy cĂ©gnek köszönjĂĽk a lengĂ©scsillapĂtĂłkat, aki ezeket a sport gátlĂłkat adta nekĂĽnk Ă©s bemĂ©rte, amely autĂłnk  stabilitását adja minden versenyĂĽnkön, kiemelten a pályaversenyeken. A gumiabroncsokat a Pirelli Hungary Kft.-nek köszönhetjĂĽk, mert remek tapadást, Ăşttartást Ă©s kanyarsebessĂ©get biztosĂtottak futamainkon. BĂĽszkĂ©k vagyunk, hogy a Formula 1-ben is partner cĂ©g sport gumijaival beĂ©rtĂĽk Ă©s megvertĂĽk az ellenfelek slick gumijait.
SzĹ‘dy Zsolt: – RĂ©gi partnerkĂ©nt magunk mellett tudhatjuk a Vác Online webportált, mint mĂ©diatámogatĂłnkat, aki versenyeink után a beszámolĂłkat közli csapatunkrĂłl, versenyeinkrĹ‘l kĂ©pes összefoglalĂłban. IdĂ©n már az autĂłra is felkerĂĽlt a Spormenu.net logĂłja. VelĂĽk szintĂ©n szoros Ă©s hosszĂştávĂş a mĂ©diapartneri egyĂĽttműködĂ©s. Harmadik partnerĂĽnk mĂ©g ugyan nem szerepel az autĂłn, de már hĂreket szolgáltattak rĂłlunk, Ă©s a továbbiakban Ĺ‘k is mellĂ©nk állnak: ez pedig az Amdala.hu hĂrportál. A Getback pedig a versenyruházatot biztosĂtja számunkra versenyeink során. KöszönjĂĽk a támogatást Nekik!
Tóth Tamás: – Végezetül, mik a jövőbeli terveitek? Hogyan és mivel készültök a 2014-es szezonra, terveztek-e valamit számottevő változtatást akár az autón, akár a csapaton?
SzĹ‘dy Szabolcs: – SportegyesĂĽletĂĽnk 5 Ă©ves szĂĽletĂ©snapját ĂĽnnepli majd áprilisban. Ilyenkor számot vet az ember, az eltelt 5 Ă©vvel. A nĂ©mileg jobb szervezĂ©sre szĂĽksĂ©g lesz. Az autĂłn a szabályokon belĂĽl lehet javĂtani, fejleszteni valamit. Minimális változtatásokra van lehetĹ‘sĂ©g. VĂ©lemĂ©nyem szerint, ha az autĂł idĂ©n majdnem bajnok lett, nincs szĂĽksĂ©g kĂĽlönösebb nagy változtatásra. Egy kicsit kell mĂ©g gyorsulnia a versenyautĂłnak, Ă©s nekem a versenyzĹ‘nek is. Illetve ami mĂ©g feladat, a szezon elĹ‘tti szponzorkeresĂ©s, mint minden Ă©vben. Az autĂł Ă©s a kategĂłria is marad. Nekem mĂ©g van feladatom a kategĂłriánkban: nyerni egy bajnoki cĂmet.
Sződy Zsolt: – A jövőről elég nehéz nyilatkozni, mivel a technikai sport erősen pénz kérdése. A jobb felszereléstől gyorsulunk, viszont az S1-ben maradnánk továbbra is. Ha lenne lehetőség más autóra, akár egy alkalmi vétellel, elgondolkodtató lenne. De egyelőre én nem rendelkezem versenyautóval, pláne ütőképes autóval, amivel kategóriát válthatnánk. Népes mezőnyt szeretnénk, bárhol is indulunk 2014-ben.
TĂłth Tamás: – Azt hiszem, nincs más hátra, mint a jĂłl megĂ©rdemelt tĂ©li pihetĹ‘ elĹ‘tt eredmĂ©nyes felkĂ©szĂĽlĂ©st kĂvánjak nektek a 2014-es szezonra. Köszönöm a beszĂ©lgetĂ©st! Hajrá Track Racing!
Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt: – Köszönjük szépen!
Interjú: Tóth Tamás
FotĂłk: Track Racing
Kapcsolódó képek:
Hozzászólások követése a témában: RSS 2.0
Pillanatnyilag sem válaszok, snemPingek írása nem lehetséges.