Szezonkezdet Kiskunlacházán

Március 26-án, a hosszú várakozást követően végre ismét megízlelhettük a verseny örömét és farkasszemet nézhettünk a szlalom bójákkal. Olyan régen voltunk utoljára futamon, hogy ezt is fel kellett idézni, hogy a kék bóját jobbról vagy balról kell kerülni. Bizony majd másfél év kihagyás után – mondhatnánk kényszerpihenőnek is – örömmel és izgalommal érkeztük a kiskunlacházi futamra. A tavalyi versenyszezont a kategória határok miatt kellett kihagyjuk, de szerencsére a változtatás csak átmeneti volt. 2016-tól ismét az 1000 cm3 alatti járművek kerültek az S1-es kategóriába, míg tavaly az 1300cm3-s járművek között kevés eséllyel indulhattunk volna. Ezért inkább gokart bajnokságban mérettettük meg magunkat. De idén visszatértünk…

A korai érkezés ellenére már jó pár autó állt a kijelölt depóban, megújulva, átszínezve. A mustra kölcsönös volt. Ahogy ez a versenyszezon elején lenni szokott az indulók között.

A Track Racing 7 éves fennállása után egy kissé is megújult. Bár az autó maradt a régi, a sötétkék frissen polírozott Suzukink büszkén viselte az új, még nem egészen kész dekorációját és új szponzorait.

A gyorsulási verseny, hivatalos nevén a Drag Racing Kupa és a Magyar Szlalom Bajnokság, mint két rendezvény megosztotta a reptér kifutópályáit, de a közös levezető úton mindenki a teljes mezőnyt megcsodálhatta. A nézőszám meglehetősen nagy volt, mivel a két verseny egy helyszínen zajlott.

7.        8.

Az előkészületek

 71 nevezés érkezett a nyitófutamra. Résztvevőik a parc fermében készültek fel az aznapi megmérettetésre. Ahogy a többiek fogalmaztak, a versenyzők között „régi ismerősök”, versenyzőink a Sződy fivérek is feltűntek:

„IsmĂ©t itt vagyunk egy, illetve kĂ©t Ă©v kihagyás után.” – mondták örömmel a testvĂ©rek, SzĹ‘dy Szabolcs Ă©s Zsolt. „Zsoltinak már 2014-ben sem sikerĂĽlt elindulnia, Ă©s tavaly is várt. Én egy Ă©vet gokartoztam tavaly Ă©s idĂ©n mindketten visszatĂ©rtĂĽnk… . AutĂłnkon alakĂ­tottunk, a kemĂ©nyebb lengĂ©scsillapĂ­tĂłk mellett ĂĽltetĹ‘ rugĂłkat kapott. A fĂ©k is erĹ‘sebb lett, Ă©s slick gumikkal is kĂ©szĂĽltĂĽnk a futamra. Vannak Ăşj partnereik, a Shell kenĹ‘anyagok forgalmazĂłja az Orbico Hungary Kft, illetve egy Ăşj mĂ©diatámogatĂł, a Minden Ami Sport portál is erĹ‘sĂ­ti Ă©s segĂ­ti csapatunkat.” – folytatta Szabolcs.

„Vártuk már, hogy vezethessĂĽnk, Ă©s most itt Lacházán vĂ©gre elkezdhetjĂĽk a szezont. KĂ­váncsi leszek a számomra is Ăşj vagy ĂşjĂ­tott versenyautĂłra, a pályára Ă©s az Ă©lmĂ©nyre, mert kĂ©t Ă©ve jĂłformán nem vezettem versenyen, csak másfĂ©l Ă©ve a budapesti Szlalomparty-n, egy futam erejĂ©ig.” – válaszolt Zsolt.

A gyalogos pályabejárás után az edzéskörök következtek. Ezt a Sződy fivérek gyakorlásképpen, az autót tesztelve próbálták ki. Nagy megelégedéssel. Majd a versenyzői eligazítás után az első mért kört kezdék el.

A verseny

A srácok továbbra is Suzuki Swift-jükkel indultak a legkisebb, azaz az S1-es kategóriában. Szabolcs 103-as rajtszámmal kezdte az évet.

A pálya jellegzetessége volt, hogy nem tért vissza önmagába, hanem haladt tovább, majd egy rövid szakaszon a szlalom részt visszafelé is teljesítve a cél következett nem sokkal néhány éles ív után. Szabolcs az első kört, hiba nélkül, 1 perc 33 másodperces idővel abszolválta:

„ElsĹ‘sorban az autĂłnkat dicsĂ©rem. KiválĂł Ăşttartást biztosĂ­t az Ăşj futĂłmű. ElĂ©g hideg van, Ă­gy nem tettĂĽk fel a számunkra Ăşj slickeket, de a tapadás megfelelĹ‘ Ă­gy is. EgyelĹ‘re nem tudok többet mondani, jĂłl mentĂĽnk a kocsival, de mĂ©g gyorsulunk a továbbiakban.” – mesĂ©lte elsĹ‘ Ă©lmĂ©nyeit Szabolcs.

9.         23.

Zsolt egy kicsit később rajtolt a 202-es számmal, mivel a terület igen nagy, ezért a cél utáni etap szakasz a sebességkorlátozással igen lassú, így idő kellett Szabolcsnak visszaérnie a rajtszám és pilótacserére. A rajt után 1 perc 29 másodpercet töltött Zsolt a pályán a célig: „Jó kört volt, az autó nagyon jól ment, tartása van, mintha sínen menne. Mestermunka az építés. Ez a köridő is megfelelő egyelőre.”   számolt be Zsolt.

A második körben Szabolcs bő 2 másodpercet javított, így 1:30-as köridejével már elégedetten ért célba.

Zsolt is faragott 1 másodpercet, azonban egy bójasornál hibázott. Körideje 1:28 mp lett.

Az ebédszünetben a szlalomosok jó része átlátogatott a szomszéd aszfaltcsíkra. A gyorsulási bajnokság, hivatalos nevén DragRacing Kupa indulói az egészen egyszerű utcai autóktól a több száz lóerős gépszörnyekig nevezték be autóikat. Az igen látványos mezőny, a rövid versenyek és a hangulat sok-sok embert vonzott versenyzőként és látogatóként.

A látványosság után visszatérve, a szlalomverseny harmadik körére készültek fel az indulók.

Szabolcs, ahogy a második körben, itt is 1:30-as idĹ‘vel Ă©rt cĂ©lba: „Úgy látszik ennyit tudtam most kihozni ebbĹ‘l a pályábĂłl. PrĂłbáltam minden kanyarban, minden bĂłjánál egy picit több gázt adni, vagy tartani a lendĂĽletet Ă©s gyors maradni. Nem jött ki több.” – számolt be a báty.

DSC_0203          DSC_0242

Zsolt 1:29-es eredmĂ©nye egyenletessĂ©get tĂĽkrözött: „Ez is jĂł kör volt, egy aprĂłbb elfĂ©kezĂ©ssel ugyan, de vĂ©gig 1:30 mp alatt tudtam maradni. Várom a kĂ©t legjobb kör összesĂ­tĂ©sĂ©t.” – Ă­gy Zsolt.

 A óvási idő elteltéig a csapatok összepakolták versenyfelszereléseiket, de  sajnos már szélben és meglehetős hűvösben. Sajnos délutánra a hideg szél kicsit erősödött, de a reggeli szemerkélő eső legalább elállt. A napsütés sem volt kegyes hozzánk, egész nap távollétével tüntetett.

A díjkiosztón Sződy Zsolt vehette át végül az első, Sződy Szabolcs pedig a kategória második helyéért járó kupát.

A verseny napi összefoglalója:

„ÖrĂĽltĂĽnk, hogy viszonylag kellemes idĹ‘ben versenyeztĂĽnk Ă©s töltöttĂĽk el a napot. JĂł volt visszatĂ©rni Ă©s egy olyan autĂłval menni, amilyet felkĂ©szĂ­tettek nekĂĽnk. Pontos mĂ©rnöki Ă©s szerelĹ‘i munka volt, ezt már a szezon elejĂ©n tapasztalhattuk. Fontos fejlesztĂ©s volt ez. ElsĹ‘sorban egy tesztnek tartottuk most az idei nyitĂłfutamot, de termĂ©szetesen az idĹ‘eredmĂ©nyeket is figyeltĂĽk. BĹ‘vebb tapasztalatot majd a következĹ‘ futamon tudunk meg, amikor is Ă©pĂ­tett pályán megyĂĽnk majd. Mivel a Rakparti Szlalomparty sajnálatos mĂłdon elmarad idĂ©n is. Ami eredetileg a második futam lett volna” – nyilatkozták a SzĹ‘dy fivĂ©rek.

 A második bajnoki futam április 17-én lesz a KakucsRingen. Ezen a sokak által kedvelt aszfaltcsíkon már várhatóan igazi tavaszi időben küzdenek majd meg egymással és az órával a versenyzők.

 

Kapcsolódó képek:

A visszajelzés le van zárva.

Készült: 2016 április 02 - 21:07. - Kategória: EgyĂ©b
Hozzászólások követése a témában: RSS 2.0

 
Pillanatnyilag sem válaszok, snemPingek írása nem lehetséges.

A visszajelzés le van zárva.