Március 26-án, a hosszĂş várakozást követĹ‘en vĂ©gre ismĂ©t megĂzlelhettĂĽk a verseny örömĂ©t Ă©s farkasszemet nĂ©zhettĂĽnk a szlalom bĂłjákkal. Olyan rĂ©gen voltunk utoljára futamon, hogy ezt is fel kellett idĂ©zni, hogy a kĂ©k bĂłját jobbrĂłl vagy balrĂłl kell kerĂĽlni. Bizony majd másfĂ©l Ă©v kihagyás után – mondhatnánk kĂ©nyszerpihenĹ‘nek is – örömmel Ă©s izgalommal Ă©rkeztĂĽk a kiskunlacházi futamra. A tavalyi versenyszezont a kategĂłria határok miatt kellett kihagyjuk, de szerencsĂ©re a változtatás csak átmeneti volt. 2016-tĂłl ismĂ©t az 1000 cm3 alatti járművek kerĂĽltek az S1-es kategĂłriába, mĂg tavaly az 1300cm3-s járművek között kevĂ©s esĂ©llyel indulhattunk volna. EzĂ©rt inkább gokart bajnokságban mĂ©rettettĂĽk meg magunkat. De idĂ©n visszatĂ©rtĂĽnk…
A korai Ă©rkezĂ©s ellenĂ©re már jĂł pár autĂł állt a kijelölt depĂłban, megĂşjulva, átszĂnezve. A mustra kölcsönös volt. Ahogy ez a versenyszezon elejĂ©n lenni szokott az indulĂłk között.
A Track Racing 7 Ă©ves fennállása után egy kissĂ© is megĂşjult. Bár az autĂł maradt a rĂ©gi, a sötĂ©tkĂ©k frissen polĂrozott Suzukink bĂĽszkĂ©n viselte az Ăşj, mĂ©g nem egĂ©szen kĂ©sz dekoráciĂłját Ă©s Ăşj szponzorait.
A gyorsulási verseny, hivatalos nevĂ©n a Drag Racing Kupa Ă©s a Magyar Szlalom Bajnokság, mint kĂ©t rendezvĂ©ny megosztotta a reptĂ©r kifutĂłpályáit, de a közös levezetĹ‘ Ăşton mindenki a teljes mezĹ‘nyt megcsodálhatta. A nĂ©zĹ‘szám meglehetĹ‘sen nagy volt, mivel a kĂ©t verseny egy helyszĂnen zajlott.
Az előkészületek
 71 nevezés érkezett a nyitófutamra. Résztvevőik a parc fermében készültek fel az aznapi megmérettetésre. Ahogy a többiek fogalmaztak, a versenyzők között „régi ismerősök”, versenyzőink a Sződy fivérek is feltűntek:
„IsmĂ©t itt vagyunk egy, illetve kĂ©t Ă©v kihagyás után.” – mondták örömmel a testvĂ©rek, SzĹ‘dy Szabolcs Ă©s Zsolt. „Zsoltinak már 2014-ben sem sikerĂĽlt elindulnia, Ă©s tavaly is várt. Én egy Ă©vet gokartoztam tavaly Ă©s idĂ©n mindketten visszatĂ©rtĂĽnk… . AutĂłnkon alakĂtottunk, a kemĂ©nyebb lengĂ©scsillapĂtĂłk mellett ĂĽltetĹ‘ rugĂłkat kapott. A fĂ©k is erĹ‘sebb lett, Ă©s slick gumikkal is kĂ©szĂĽltĂĽnk a futamra. Vannak Ăşj partnereik, a Shell kenĹ‘anyagok forgalmazĂłja az Orbico Hungary Kft, illetve egy Ăşj mĂ©diatámogatĂł, a Minden Ami Sport portál is erĹ‘sĂti Ă©s segĂti csapatunkat.” – folytatta Szabolcs.
„Vártuk már, hogy vezethessĂĽnk, Ă©s most itt Lacházán vĂ©gre elkezdhetjĂĽk a szezont. KĂváncsi leszek a számomra is Ăşj vagy ĂşjĂtott versenyautĂłra, a pályára Ă©s az Ă©lmĂ©nyre, mert kĂ©t Ă©ve jĂłformán nem vezettem versenyen, csak másfĂ©l Ă©ve a budapesti Szlalomparty-n, egy futam erejĂ©ig.” – válaszolt Zsolt.
A gyalogos pályabejárás után az edzĂ©skörök következtek. Ezt a SzĹ‘dy fivĂ©rek gyakorláskĂ©ppen, az autĂłt tesztelve prĂłbálták ki. Nagy megelĂ©gedĂ©ssel. Majd a versenyzĹ‘i eligazĂtás után az elsĹ‘ mĂ©rt kört kezdĂ©k el.
A verseny
A srácok továbbra is Suzuki Swift-jükkel indultak a legkisebb, azaz az S1-es kategóriában. Szabolcs 103-as rajtszámmal kezdte az évet.
A pálya jellegzetessĂ©ge volt, hogy nem tĂ©rt vissza önmagába, hanem haladt tovább, majd egy rövid szakaszon a szlalom rĂ©szt visszafelĂ© is teljesĂtve a cĂ©l következett nem sokkal nĂ©hány Ă©les Ăv után. Szabolcs az elsĹ‘ kört, hiba nĂ©lkĂĽl, 1 perc 33 másodperces idĹ‘vel abszolválta:
„ElsĹ‘sorban az autĂłnkat dicsĂ©rem. KiválĂł Ăşttartást biztosĂt az Ăşj futĂłmű. ElĂ©g hideg van, Ăgy nem tettĂĽk fel a számunkra Ăşj slickeket, de a tapadás megfelelĹ‘ Ăgy is. EgyelĹ‘re nem tudok többet mondani, jĂłl mentĂĽnk a kocsival, de mĂ©g gyorsulunk a továbbiakban.” – mesĂ©lte elsĹ‘ Ă©lmĂ©nyeit Szabolcs.
Zsolt egy kicsit kĂ©sĹ‘bb rajtolt a 202-es számmal, mivel a terĂĽlet igen nagy, ezĂ©rt a cĂ©l utáni etap szakasz a sebessĂ©gkorlátozással igen lassĂş, Ăgy idĹ‘ kellett Szabolcsnak visszaĂ©rnie a rajtszám Ă©s pilĂłtacserĂ©re. A rajt után 1 perc 29 másodpercet töltött Zsolt a pályán a cĂ©lig: „JĂł kört volt, az autĂł nagyon jĂłl ment, tartása van, mintha sĂnen menne. Mestermunka az Ă©pĂtĂ©s. Ez a köridĹ‘ is megfelelĹ‘ egyelĹ‘re.”  – számolt be Zsolt.
A második körben Szabolcs bĹ‘ 2 másodpercet javĂtott, Ăgy 1:30-as köridejĂ©vel már elĂ©gedetten Ă©rt cĂ©lba.
Zsolt is faragott 1 másodpercet, azonban egy bójasornál hibázott. Körideje 1:28 mp lett.
Az ebĂ©dszĂĽnetben a szlalomosok jĂł rĂ©sze átlátogatott a szomszĂ©d aszfaltcsĂkra. A gyorsulási bajnokság, hivatalos nevĂ©n DragRacing Kupa indulĂłi az egĂ©szen egyszerű utcai autĂłktĂłl a több száz lĂłerĹ‘s gĂ©pszörnyekig neveztĂ©k be autĂłikat. Az igen látványos mezĹ‘ny, a rövid versenyek Ă©s a hangulat sok-sok embert vonzott versenyzĹ‘kĂ©nt Ă©s látogatĂłkĂ©nt.
A látványosság után visszatérve, a szlalomverseny harmadik körére készültek fel az indulók.
Szabolcs, ahogy a második körben, itt is 1:30-as idĹ‘vel Ă©rt cĂ©lba: „Úgy látszik ennyit tudtam most kihozni ebbĹ‘l a pályábĂłl. PrĂłbáltam minden kanyarban, minden bĂłjánál egy picit több gázt adni, vagy tartani a lendĂĽletet Ă©s gyors maradni. Nem jött ki több.” – számolt be a báty.
     Â
Zsolt 1:29-es eredmĂ©nye egyenletessĂ©get tĂĽkrözött: „Ez is jĂł kör volt, egy aprĂłbb elfĂ©kezĂ©ssel ugyan, de vĂ©gig 1:30 mp alatt tudtam maradni. Várom a kĂ©t legjobb kör összesĂtĂ©sĂ©t.” – Ăgy Zsolt.
 A óvási idő elteltéig a csapatok összepakolták versenyfelszereléseiket, de sajnos már szélben és meglehetős hűvösben. Sajnos délutánra a hideg szél kicsit erősödött, de a reggeli szemerkélő eső legalább elállt. A napsütés sem volt kegyes hozzánk, egész nap távollétével tüntetett.
A dĂjkiosztĂłn SzĹ‘dy Zsolt vehette át vĂ©gĂĽl az elsĹ‘, SzĹ‘dy Szabolcs pedig a kategĂłria második helyĂ©Ă©rt járĂł kupát.
A verseny napi összefoglalója:
„ÖrĂĽltĂĽnk, hogy viszonylag kellemes idĹ‘ben versenyeztĂĽnk Ă©s töltöttĂĽk el a napot. JĂł volt visszatĂ©rni Ă©s egy olyan autĂłval menni, amilyet felkĂ©szĂtettek nekĂĽnk. Pontos mĂ©rnöki Ă©s szerelĹ‘i munka volt, ezt már a szezon elejĂ©n tapasztalhattuk. Fontos fejlesztĂ©s volt ez. ElsĹ‘sorban egy tesztnek tartottuk most az idei nyitĂłfutamot, de termĂ©szetesen az idĹ‘eredmĂ©nyeket is figyeltĂĽk. BĹ‘vebb tapasztalatot majd a következĹ‘ futamon tudunk meg, amikor is Ă©pĂtett pályán megyĂĽnk majd. Mivel a Rakparti Szlalomparty sajnálatos mĂłdon elmarad idĂ©n is. Ami eredetileg a második futam lett volna” – nyilatkozták a SzĹ‘dy fivĂ©rek.
 A második bajnoki futam április 17-Ă©n lesz a KakucsRingen. Ezen a sokak által kedvelt aszfaltcsĂkon már várhatĂłan igazi tavaszi idĹ‘ben kĂĽzdenek majd meg egymással Ă©s az Ăłrával a versenyzĹ‘k.