PapĂ­rforma szerint Kakucson

Az Országos Szlalom Bajnokság hetedik futamát ismét a jól megszokott versenypályán, a KakucsRing-en rendezték. Október 25-én, szombaton 64 nevező indult el a versenyen.

A Track Racing versenyzĹ‘i ezen a reggelen is korán keltek. A hajnali öt Ăłra ellenĂ©re a bepakolás a szokásos sorrendben törtĂ©nt – a sok Ă©ves rutinnak köszönhetĹ‘en most is minden gyorsan bekerĂĽlt a versenyautĂłba. Hat Ăłrakor a csapat is indulásra kĂ©szen állt. De tartsunk csak egy gyors leltárt, mi minden nĂ©lkĂĽlözhetetlen egy futamhoz: kötelezĹ‘ a zárt ruházat Ă©s bukĂłsisak, illetve a versenyzĹ‘, SzĹ‘dy Szabolcs kesztyűben szokott versenyezni. IdĂ©ntĹ‘l a jármű alá kötelezĹ‘ fĂłliát tenni. Ezen kĂ­vĂĽl termĂ©szetesen a szerelĹ‘láda kerĂĽlt be az autĂłba, az elengedhetetlen rögzĂ­tĹ‘k, ragasztĂłk, kulcsok, fogĂłk, emelĹ‘ Ă©s pumpa, minden eshetĹ‘sĂ©gre. VáltĂłruha Ă©s cipĹ‘, majd a kĂ©nyelmet szolgálĂł eszközök: Ăşgy, mint kisasztal Ă©s szĂ©kek, illetve tartályban vĂ­z is befĂ©rt a kĂ­sĂ©rĹ‘k mellĂ©.

Hagytak-e már valami fontosat otthon, amit nehezen lehetett pĂłtolni – kĂ©rdeztĂĽk Szabolcsot, aki elgondolkozott:  „Megesett már, hogy a guminyomás-mĂ©rĹ‘, ami fontos eszköz nem csak a szlalom versenyeken, hanem minden autĂł vagy motorsport versenyen, otthon maradt. De a 15 Ă©ves rutinnak megfelelĹ‘en ritkán felejtĂĽnk el bármit, ami igazán lĂ©nyeges egy versenynapon.”

DSCF3569

A KakucsRing infrastruktúrája kiváló, hiszen épített pálya révén mosdó, áram és még büfé is a versenyzők és a látogatók kényelmét szolgálja. A két nagy lelátó pedig remek lehetőséget biztosít a pálya teljes átlátására.

Kicsivel hét óra után a versenyautó begördült a pályára, idén már harmadik alkalommal. Mivel a mezőny közel állandó, így nagyjából minden csapatnak megvan a szokásos helye a depóban. Szabolcsék megszokott területét azonban most pocsolyák övezik, így pár mérettel odébb kerül leterítésre a fólia, amire versenyautójukkal állnak. Legalább nem esik az eső.

A versenyző és a csapat a szokásos rutinnal készül elő a futamra. Gyorsan kikerül a csomagtartóból minden, beleértve a pótkereket is, ami csak felesleges súly. A pályát nyolckor zárják, így sietni kell a bejárással:

„Lassabb, mint az előző Kakucsring-i futamokon, mivel kevesebb szlalom rész van, inkább keresztbe fektetett bójasorokat kell kerülgetni, amely így lassabbá teszi az íveket. De alapvetően jó ritmusúnak tűnik.” – elemezte Szabolcs a jelenlegi vonalvezetést a gyalogos pályabejárás után.

A pályazárással együtt az elmaradhatatlan zene is megérkezik, szerencsére könnyebb stílussal indítanak. Minden csapatnál intenzív pakolás és autóállítás folyik, melegítik a motorokat, próbálgatják a kerekeket, de lassan az autók felsorakoznak az edzőkörre. A Track Racing csapata is lázasan sürög a jármű körül: mivel előző két nap esett az eső, így a jármű külső tisztítása elmaradt, most serény kezek törlik le az úton szerzett sárfoltokat és tisztítják meg az ablakokat. Szabolcs szokásos precizitással helyezi fel a rajtszámot, takarja le a rendszámtáblát egy támogató logójával, szereli le a visszapillantót és méri meg a guminyomást. Zsolti közben az új kamerát helyezi be az autóba. A kisérők eközben álmos szemekkel igyekeznek nem lábatlankodni, többet már nem tudnak segíteni a versenyautó előkészítésében.

„BelsĹ‘ kamerát kaptunk termĂ©ktámogatáskĂ©nt egy cĂ©gtĹ‘l, Ă­gy most az Ăşj csomagolásbĂłl kivĂ©ve Ă©s összeszerelve teszteljĂĽk le nagy izgalommal. Bár az autĂłban az eddigi versenyek során is volt belsĹ‘ kamera, de ilyen tĂ­pusĂş Ă©s nagy látĂłszögű technikát mĂ©g nem használtunk. KĂ­váncsian várjuk a felvĂ©teleket.” – mondta Zsolt beszerelĂ©s közben.

Sződy fivérek egy autóban. Szabolcs edzőkörében Zsolt az anyósülésen extra felvételeket rögzített. Az új technikának köszönhetően így nem csak egy belső kamerás felvétel rögzíti az autó mozgását.

Fivérek egy autóban         Fotóssal

A lelátón a két korábbi versenyhez képest a mérsékeltebb nézőszám minden bizonnyal az igen hideg őszi időjárásnak tudható be. Szinte minden indulón és kísérőn sapka és meleg kabát volt. A hőmérséklet 10 fok alatt maradt egész nap, a nyirkos, párás, felhős időjárás azonban még mindig a slick gumiknak kedvezett.

Szabolcs 309-es rajtszámmal vágott neki az elsĹ‘ mĂ©rt körĂ©nek. A jĂłl ismert pályán 68 indulĂł közĂĽl az 53-ikkĂ©nt. Az aszfaltcsĂ­kon a szokatlan „bĂłjafalakat” nagy lendĂĽlettel kerĂĽlgette, a hátsĂł szakaszon azonban ez kicsit sok is volt. A nĂ©zĹ‘k csak azt vettĂ©k Ă©szre, hogy a Suzuki tolat a pályán. Ezt követĹ‘en a sebessĂ©gbĹ‘l is visszavett, szinte egy ĂşjbĂłli edzĹ‘kört futott. A köridĹ‘ 2perc 43 másodperc lett vĂ©gĂĽl, ez egyĂ©rtelműen „eldobĂłs” körnek számĂ­tott:

„Egy jĂł rajt után kicsit nagy lendĂĽlettel indultam neki az elsĹ‘ mĂ©rt körnek, mĂ©g hideg Ă©s poros gumikkal, ezĂ©rt a második bĂłjasor elĹ‘tt az erĹ‘s fĂ©kezĂ©s miatt az autĂł hátulja megcsĂşszott Ă©s akarva-akaratlan bekanyarodtam a fűre. ĂŤvben csĂşszott be az autĂł, de csak az elsĹ‘ kerekekkel. ĂŤgy gyorsan tolattam Ă©s ezt követĹ‘en tulajdonkĂ©ppen már csak leteszteltem a pályát, ami hasznomra válhat a következĹ‘ kĂ©t körre. – mondta Szabolcs, aki mĂ©g további kĂ©t másodperces idĹ‘bĂĽntetĂ©st is összeszedett egy bĂłja elsodrása miatt.

Az első futamot gyorsan „lefutották” a versenyzők és 11 órakor már a második kört kezdték meg, változatlan időjárási feltételek mellett. Szabolcs ebben a körben már jól kitapasztalt módon vezetett, nem kockáztatott. Szép, tiszta kört futott, körideje az előzetesen becsült 2 perc 20 másodperc lett.

Az első két futamot követő hosszabb, jó egy órás ebédszünet következett. Előkerültek az elemózsiás kosarak, illetve egyes versenyzőket kísérő családok sütögettek. A Track Racing csapatnál a menü a megszokott szendvicsekből állt, melyet csokoládé illetve müzli szeletek egészítettek ki. Ilyenkor nyílik lehetőség a versenytársakkal való beszélgetésekre is, kiértékelve az egyes kategóriák és autók eredményeit és előnyeit. Egy kis pihenés is belefér ilyenkor a szünetbe.

A harmadik, egyben utolsó versenykörben Szabolcs szeretett volna 2.20 mp alá menni. Számításai a tervnek megfelelően alakultak, sikerült 2 perc 19 másodpercet autóznia:

„Ez volt az igazán jó kör. Kicsit centiztem a bóják melletti helyeket, de hiba nélkül teljesítettem és fejben is ott voltam a pályán. Ez bő egy másodpercet javítottam, és így 2:20 alá mentem, ez volt a terv.” – mesélte örömmel Szabolcs.

DSC_8674          DSC_8812

A verseny alatt szerencsére nem volt fennakadás vagy mentés, így a szokásos időhöz képest jóval korábban, már 15 órakor díjátadó következett. Szabolcs a jól megérdemelt harmadik helyet szerezte meg, idén ötödik alkalommal. A futam eredménye így egyben a bajnokság végeredményét is mutatta.

A Track Racing csapat versenyzőjének napi összefoglalója:

„Már többször ott volt a remĂ©ny, hogy esetleg esĹ‘ben indulunk, de nem jött össze most sem. A slick gumik „megfogásához” ez lehetett volna megoldás, de már második alkalommal „maradt el” az esĹ‘ egy versenynapon. Sebaj, legalább nem csĂşszott annyira. Csak az edzĹ‘körben. TĂ©t Ă©s kĂĽlönösebb nyomás nĂ©lkĂĽl versenyeztem, Ă­gy jĂłl kiautĂłzhattam magam a pályán. EzĂ©rt Ă©rtĂ©kelem az idĹ‘eredmĂ©nyeimet. A 2:45 után 2:20, majd a 2:19-es köridĹ‘imet. Mivel egy futam eredmĂ©nyei minuszolásra kerĂĽlnek a bajnokságban, Ă­gy a Csapat döntĂ©se alapján az utolsĂł futamon nem indulok már. Számomra ez a verseny volt az Ă©vadzárĂł futam is egyben, a bajnokságot Ă­gy 23 ponttal zárom. Hivatalos ponteredmĂ©nyek a november 15-ei visontai futam után lesznek, a sorrend azonban már nem változik az S1 kategĂłriában. Tavalyi második helyezĂ©st Ă©rtem el, hajszál hĂ­ján bajnok lettem. A 2014-es szezont a harmadik helyen zárom, ez egy ilyen Ă©v volt. A szezon felĂ©tĹ‘l számĂ­tottam már rá.” – foglalta össze a napot Szabolcs.

DSC_8932

Ha nem is a bajnokság utolsó futamán, de minden évben a KakucsRingen készül a bajnoki indulók, illetve díjazottak közös csoportfotózása. Így volt most is, közvetlenül a díjkiosztó után.

DSC_8919.9                       Harmadik

A szezon díjkiosztó gálája várhatóan januárban lesz. Erről bővebb információt a verseny Szervezői időben küldenek a csapatoknak és a bajnokságban résztvevőknek.

KövetkezĹ‘ beszámolĂłnkat – mĂ©g egyenlĹ‘re idĹ‘pont nĂ©lkĂĽl – itt a SportmenĂĽ-n olvashatják a rendezvĂ©nyt követĹ‘en.

 

Cikk és fotók: Czárl Adrienn – Track Racing

Kapcsolódó képek:

A visszajelzés le van zárva.

Készült: 2014 november 20 - 13:41. - Kategória: Versenyeink, VersenyzĹ‘i blog
Hozzászólások követése a témában: RSS 2.0

 
Pillanatnyilag sem válaszok, snemPingek írása nem lehetséges.

A visszajelzés le van zárva.