Az Országos Szlalom Bajnokság hetedik futamát ismét a jól megszokott versenypályán, a KakucsRing-en rendezték. Október 25-én, szombaton 64 nevező indult el a versenyen.
A Track Racing versenyzĹ‘i ezen a reggelen is korán keltek. A hajnali öt Ăłra ellenĂ©re a bepakolás a szokásos sorrendben törtĂ©nt – a sok Ă©ves rutinnak köszönhetĹ‘en most is minden gyorsan bekerĂĽlt a versenyautĂłba. Hat Ăłrakor a csapat is indulásra kĂ©szen állt. De tartsunk csak egy gyors leltárt, mi minden nĂ©lkĂĽlözhetetlen egy futamhoz: kötelezĹ‘ a zárt ruházat Ă©s bukĂłsisak, illetve a versenyzĹ‘, SzĹ‘dy Szabolcs kesztyűben szokott versenyezni. IdĂ©ntĹ‘l a jármű alá kötelezĹ‘ fĂłliát tenni. Ezen kĂvĂĽl termĂ©szetesen a szerelĹ‘láda kerĂĽlt be az autĂłba, az elengedhetetlen rögzĂtĹ‘k, ragasztĂłk, kulcsok, fogĂłk, emelĹ‘ Ă©s pumpa, minden eshetĹ‘sĂ©gre. VáltĂłruha Ă©s cipĹ‘, majd a kĂ©nyelmet szolgálĂł eszközök: Ăşgy, mint kisasztal Ă©s szĂ©kek, illetve tartályban vĂz is befĂ©rt a kĂsĂ©rĹ‘k mellĂ©.
Hagytak-e már valami fontosat otthon, amit nehezen lehetett pĂłtolni – kĂ©rdeztĂĽk Szabolcsot, aki elgondolkozott:  „Megesett már, hogy a guminyomás-mĂ©rĹ‘, ami fontos eszköz nem csak a szlalom versenyeken, hanem minden autĂł vagy motorsport versenyen, otthon maradt. De a 15 Ă©ves rutinnak megfelelĹ‘en ritkán felejtĂĽnk el bármit, ami igazán lĂ©nyeges egy versenynapon.”
A KakucsRing infrastruktĂşrája kiválĂł, hiszen Ă©pĂtett pálya rĂ©vĂ©n mosdĂł, áram Ă©s mĂ©g bĂĽfĂ© is a versenyzĹ‘k Ă©s a látogatĂłk kĂ©nyelmĂ©t szolgálja. A kĂ©t nagy lelátĂł pedig remek lehetĹ‘sĂ©get biztosĂt a pálya teljes átlátására.
Kicsivel hĂ©t Ăłra után a versenyautĂł begördĂĽlt a pályára, idĂ©n már harmadik alkalommal. Mivel a mezĹ‘ny közel állandĂł, Ăgy nagyjábĂłl minden csapatnak megvan a szokásos helye a depĂłban. SzabolcsĂ©k megszokott terĂĽletĂ©t azonban most pocsolyák övezik, Ăgy pár mĂ©rettel odĂ©bb kerĂĽl leterĂtĂ©sre a fĂłlia, amire versenyautĂłjukkal állnak. Legalább nem esik az esĹ‘.
A versenyzĹ‘ Ă©s a csapat a szokásos rutinnal kĂ©szĂĽl elĹ‘ a futamra. Gyorsan kikerĂĽl a csomagtartĂłbĂłl minden, beleĂ©rtve a pĂłtkereket is, ami csak felesleges sĂşly. A pályát nyolckor zárják, Ăgy sietni kell a bejárással:
„Lassabb, mint az elĹ‘zĹ‘ Kakucsring-i futamokon, mivel kevesebb szlalom rĂ©sz van, inkább keresztbe fektetett bĂłjasorokat kell kerĂĽlgetni, amely Ăgy lassabbá teszi az Ăveket. De alapvetĹ‘en jĂł ritmusĂşnak tűnik.” – elemezte Szabolcs a jelenlegi vonalvezetĂ©st a gyalogos pályabejárás után.
A pályazárással egyĂĽtt az elmaradhatatlan zene is megĂ©rkezik, szerencsĂ©re könnyebb stĂlussal indĂtanak. Minden csapatnál intenzĂv pakolás Ă©s autóállĂtás folyik, melegĂtik a motorokat, prĂłbálgatják a kerekeket, de lassan az autĂłk felsorakoznak az edzĹ‘körre. A Track Racing csapata is lázasan sĂĽrög a jármű körĂĽl: mivel elĹ‘zĹ‘ kĂ©t nap esett az esĹ‘, Ăgy a jármű kĂĽlsĹ‘ tisztĂtása elmaradt, most serĂ©ny kezek törlik le az Ăşton szerzett sárfoltokat Ă©s tisztĂtják meg az ablakokat. Szabolcs szokásos precizitással helyezi fel a rajtszámot, takarja le a rendszámtáblát egy támogatĂł logĂłjával, szereli le a visszapillantĂłt Ă©s mĂ©ri meg a guminyomást. Zsolti közben az Ăşj kamerát helyezi be az autĂłba. A kisĂ©rĹ‘k eközben álmos szemekkel igyekeznek nem lábatlankodni, többet már nem tudnak segĂteni a versenyautĂł elĹ‘kĂ©szĂtĂ©sĂ©ben.
„BelsĹ‘ kamerát kaptunk termĂ©ktámogatáskĂ©nt egy cĂ©gtĹ‘l, Ăgy most az Ăşj csomagolásbĂłl kivĂ©ve Ă©s összeszerelve teszteljĂĽk le nagy izgalommal. Bár az autĂłban az eddigi versenyek során is volt belsĹ‘ kamera, de ilyen tĂpusĂş Ă©s nagy látĂłszögű technikát mĂ©g nem használtunk. KĂváncsian várjuk a felvĂ©teleket.” – mondta Zsolt beszerelĂ©s közben.
SzĹ‘dy fivĂ©rek egy autĂłban. Szabolcs edzĹ‘körĂ©ben Zsolt az anyĂłsĂĽlĂ©sen extra felvĂ©teleket rögzĂtett. Az Ăşj technikának köszönhetĹ‘en Ăgy nem csak egy belsĹ‘ kamerás felvĂ©tel rögzĂti az autĂł mozgását.
A lelátĂłn a kĂ©t korábbi versenyhez kĂ©pest a mĂ©rsĂ©keltebb nĂ©zĹ‘szám minden bizonnyal az igen hideg Ĺ‘szi idĹ‘járásnak tudhatĂł be. Szinte minden indulĂłn Ă©s kĂsĂ©rĹ‘n sapka Ă©s meleg kabát volt. A hĹ‘mĂ©rsĂ©klet 10 fok alatt maradt egĂ©sz nap, a nyirkos, párás, felhĹ‘s idĹ‘járás azonban mĂ©g mindig a slick gumiknak kedvezett.
Szabolcs 309-es rajtszámmal vágott neki az elsĹ‘ mĂ©rt körĂ©nek. A jĂłl ismert pályán 68 indulĂł közĂĽl az 53-ikkĂ©nt. Az aszfaltcsĂkon a szokatlan „bĂłjafalakat” nagy lendĂĽlettel kerĂĽlgette, a hátsĂł szakaszon azonban ez kicsit sok is volt. A nĂ©zĹ‘k csak azt vettĂ©k Ă©szre, hogy a Suzuki tolat a pályán. Ezt követĹ‘en a sebessĂ©gbĹ‘l is visszavett, szinte egy ĂşjbĂłli edzĹ‘kört futott. A köridĹ‘ 2perc 43 másodperc lett vĂ©gĂĽl, ez egyĂ©rtelműen „eldobĂłs” körnek számĂtott:
„Egy jĂł rajt után kicsit nagy lendĂĽlettel indultam neki az elsĹ‘ mĂ©rt körnek, mĂ©g hideg Ă©s poros gumikkal, ezĂ©rt a második bĂłjasor elĹ‘tt az erĹ‘s fĂ©kezĂ©s miatt az autĂł hátulja megcsĂşszott Ă©s akarva-akaratlan bekanyarodtam a fűre. ĂŤvben csĂşszott be az autĂł, de csak az elsĹ‘ kerekekkel. ĂŤgy gyorsan tolattam Ă©s ezt követĹ‘en tulajdonkĂ©ppen már csak leteszteltem a pályát, ami hasznomra válhat a következĹ‘ kĂ©t körre.„ – mondta Szabolcs, aki mĂ©g további kĂ©t másodperces idĹ‘bĂĽntetĂ©st is összeszedett egy bĂłja elsodrása miatt.
Az első futamot gyorsan „lefutották” a versenyzők és 11 órakor már a második kört kezdték meg, változatlan időjárási feltételek mellett. Szabolcs ebben a körben már jól kitapasztalt módon vezetett, nem kockáztatott. Szép, tiszta kört futott, körideje az előzetesen becsült 2 perc 20 másodperc lett.
Az elsĹ‘ kĂ©t futamot követĹ‘ hosszabb, jĂł egy Ăłrás ebĂ©dszĂĽnet következett. ElĹ‘kerĂĽltek az elemĂłzsiás kosarak, illetve egyes versenyzĹ‘ket kĂsĂ©rĹ‘ családok sĂĽtögettek. A Track Racing csapatnál a menĂĽ a megszokott szendvicsekbĹ‘l állt, melyet csokoládĂ© illetve mĂĽzli szeletek egĂ©szĂtettek ki. Ilyenkor nyĂlik lehetĹ‘sĂ©g a versenytársakkal valĂł beszĂ©lgetĂ©sekre is, kiĂ©rtĂ©kelve az egyes kategĂłriák Ă©s autĂłk eredmĂ©nyeit Ă©s elĹ‘nyeit. Egy kis pihenĂ©s is belefĂ©r ilyenkor a szĂĽnetbe.
A harmadik, egyben utolsĂł versenykörben Szabolcs szeretett volna 2.20 mp alá menni. SzámĂtásai a tervnek megfelelĹ‘en alakultak, sikerĂĽlt 2 perc 19 másodpercet autĂłznia:
„Ez volt az igazán jĂł kör. Kicsit centiztem a bĂłják melletti helyeket, de hiba nĂ©lkĂĽl teljesĂtettem Ă©s fejben is ott voltam a pályán. Ez bĹ‘ egy másodpercet javĂtottam, Ă©s Ăgy 2:20 alá mentem, ez volt a terv.” – mesĂ©lte örömmel Szabolcs.
A verseny alatt szerencsĂ©re nem volt fennakadás vagy mentĂ©s, Ăgy a szokásos idĹ‘höz kĂ©pest jĂłval korábban, már 15 Ăłrakor dĂjátadĂł következett. Szabolcs a jĂłl megĂ©rdemelt harmadik helyet szerezte meg, idĂ©n ötödik alkalommal. A futam eredmĂ©nye Ăgy egyben a bajnokság vĂ©geredmĂ©nyĂ©t is mutatta.
A Track Racing csapat versenyzőjének napi összefoglalója:
„Már többször ott volt a remĂ©ny, hogy esetleg esĹ‘ben indulunk, de nem jött össze most sem. A slick gumik „megfogásához” ez lehetett volna megoldás, de már második alkalommal „maradt el” az esĹ‘ egy versenynapon. Sebaj, legalább nem csĂşszott annyira. Csak az edzĹ‘körben. TĂ©t Ă©s kĂĽlönösebb nyomás nĂ©lkĂĽl versenyeztem, Ăgy jĂłl kiautĂłzhattam magam a pályán. EzĂ©rt Ă©rtĂ©kelem az idĹ‘eredmĂ©nyeimet. A 2:45 után 2:20, majd a 2:19-es köridĹ‘imet. Mivel egy futam eredmĂ©nyei minuszolásra kerĂĽlnek a bajnokságban, Ăgy a Csapat döntĂ©se alapján az utolsĂł futamon nem indulok már. Számomra ez a verseny volt az Ă©vadzárĂł futam is egyben, a bajnokságot Ăgy 23 ponttal zárom. Hivatalos ponteredmĂ©nyek a november 15-ei visontai futam után lesznek, a sorrend azonban már nem változik az S1 kategĂłriában. Tavalyi második helyezĂ©st Ă©rtem el, hajszál hĂján bajnok lettem. A 2014-es szezont a harmadik helyen zárom, ez egy ilyen Ă©v volt. A szezon felĂ©tĹ‘l számĂtottam már rá.” – foglalta össze a napot Szabolcs.
Ha nem is a bajnokság utolsĂł futamán, de minden Ă©vben a KakucsRingen kĂ©szĂĽl a bajnoki indulĂłk, illetve dĂjazottak közös csoportfotĂłzása. ĂŤgy volt most is, közvetlenĂĽl a dĂjkiosztĂł után.
A szezon dĂjkiosztĂł gálája várhatĂłan januárban lesz. ErrĹ‘l bĹ‘vebb informáciĂłt a verseny SzervezĹ‘i idĹ‘ben kĂĽldenek a csapatoknak Ă©s a bajnokságban rĂ©sztvevĹ‘knek.
KövetkezĹ‘ beszámolĂłnkat – mĂ©g egyenlĹ‘re idĹ‘pont nĂ©lkĂĽl – itt a SportmenĂĽ-n olvashatják a rendezvĂ©nyt követĹ‘en.
Cikk és fotók: Czárl Adrienn – Track Racing
Kapcsolódó képek:
Hozzászólások követése a témában: RSS 2.0
Pillanatnyilag sem válaszok, snemPingek írása nem lehetséges.